Terug naar het overzicht

T-Mobile gaat investeren in netwerk en winkels

Geplaatst op: 28-02-2013 door Marco Mekenkamp

Na KPN en Vodafone heeft nu ook T-Mobile laten weten flink te gaan investeren in het netwerk. Naast de uitrol van 4G zal het telecombedrijf ook het bestaande netwerk optimaliseren. Daarnaast gaat het bedrijf ook extra winkels openen, met name buiten de Randstad.

Over 2012 wist het telecombedrijf ondanks een omzetdaling in de gehele markt wel een hogere EBITDA te noteren. T-Mobile rapporteert een groei in EBITDA van 4 procent naar 525 miljoen euro bij een 4,8 procent dalende omzet tot 1.664 miljoen euro. Algemeen directeur Thomas Berlemann is optimistisch over de positie van T-Mobile: “Wij zijn van oudsher sterk vertegenwoordigd in de consumentenmarkt en de kleinzakelijke markt en daar ligt voor ons dan ook de focus voor de komende jaren. Als voorloper op het gebied van mobiel internet blijft dat ons uitgangspunt voor verdere duurzame groei.”

In het kader van het netwerkprogramma ‘Samen Meer Bereiken’ gaat T-Mobile de uitrol van umts 900 (verbetering van de dekking binnenshuis) en hspa+ (uitbreiding capaciteit). Tevens start T-Mobile in het najaar met het aanbieden van 4G-internet. Het T-Mobile netwerk wordt direct geschikt voor alle 4G-toestellen, dus inclusief de bestaande iPhone en iPad modellen van Apple.

Daarnaast gaat T-Mobile dus meer winkels openen. Thomas Berlemann: “In het afgelopen jaar heeft T-Mobile de organisatie verder aangepast aan de snel veranderende marktomstandigheden zodat we nog dichterbij de klant komen te staan. Om die reden breiden we het aantal winkels dit jaar uit waardoor we vooral buiten de Randstad op meer plekken vertegenwoordigd zijn. Ook onze klantenservice via sociale media en online bouwen we verder uit. Zo hebben we inmiddels een aparte webcare die zich specifiek richt op ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.”


  • Plaats een reactie
dimension-data accenture colt employu ibm kpmg cgi pwc samsung speakup tsystems upc vodafone cisco voiceworks orangebusinessservices bt

Custom Magazines


Channel BV, uitgever van onder andere het management tijdschrift ICT Update helpt marktpartijen om op effectieve wijze directies te bereiken met relevante bedrijfsinformatie. Channel BV biedt hiervoor een brede reeks diensten en productvormen. Variërende van traditionele relatiemagazines tot e-zines, websites, evenementen en e-mail nieuwsbrieven.

Meer informatie over een eigen magazine?