Channel is spin in het web

Uw bedrijfsstrategie of productintroductie voor het voetlicht brengen bij een specifieke doelgroep? Channel BV, de uitgever van onder andere ICT Update, weet als geen ander de vertaalslag te maken voor de meest doeltreffende communicatie met bestaande en potentiële klanten. Diverse ondernemingen gingen u al voor door Channel BV in te schakelen bij het realiseren van hun communicatiedoelstellingen. 

Het bestaande contact met Channel BV

vormde de aanleiding voor de Research in
Motion-topman om een brainstormsessie
met enkele RIM-collega’s en Channelmedewerkers
te organiseren. Hieruit kwam
onder andere het idee om een tijdschrift
te maken waarin de nodige ontwikkelingen
rond de diverse producten van Research
in Motion een plaatsje zouden krijgen. “Wij
hadden het gevoel dat er behoefte was aan
een dergelijk medium”, zegt Morel.

BlackBerry Update

BlackBerry, de bekende fabrikant van smartphones en tabletcomputers, heeft in 2011 Channel gevraagd om mee te denken op het gebied van de communicatie met het distributiekanaal. Het resultaat was een zestien pagina’s tellend magazine, ‘BlackBerry Update’ geheten. “Wij vinden het heel belangrijk om goed in contact te staan met het distributiekanaal. Ook willen wij hen graag op een juiste manier ons verhaal vertellen. De eindgebruiker bereiken wij met zowel eigen campagnes als via de diverse operators met wie wij zaken doen. Het is echter een uitdaging om het distributiekanaal goed te bereiken”, aldus Jürgen Morel, Senior Country Manager Research in Motion Nederland.

Het bestaande contact met Channel BV vormde de aanleiding voor de BlackBerry-topman om eenbrainstormsessie met enkele collega’s en Channelmedewerkers te organiseren. Hieruit kwam onder andere het idee om een tijdschrift te maken waarin de nodige ontwikkelingen rond de diverse producten van Research in Motion een plaatsje zouden krijgen. “Wij hadden het gevoel dat er behoefte was aan een dergelijk medium”, zegt Morel.

Propositie
Product: BlackBerry Update (16 pagina’s tellend magazine)
Klant: Research in Motion
Doelgroep: Resellers van Research in Motion
Doel: Bereik in distributiekanaal vergroten en op een (kosten)effectieve manier het BlackBerry-verhaal kunnen vertellen.
Media-inzet: 1/1 advertentiepagina Relatiemagazine in relevante Channel-bladen.

Resultaat

BlackBerry Update is met veel enthousiasme door de resellers van Research in Motion in Nederlandontvangen. Tijdens de TeleVisie beurs van MCC hebben zij het aan het distributiekanaal uitgedeeld. We hadden overigens bewust niet aangekondigd dat het eraan kwam. En het bleek een groot succes: de resellers van BlackBerry waren positief verrast.

 

 

 

 

dimension-data accenture colt employu ibm kpmg cgi pwc samsung speakup tsystems upc vodafone cisco voiceworks orangebusinessservices bt

Custom Magazines


Channel BV, uitgever van onder andere het management tijdschrift ICT Update helpt marktpartijen om op effectieve wijze directies te bereiken met relevante bedrijfsinformatie. Channel BV biedt hiervoor een brede reeks diensten en productvormen. Variërende van traditionele relatiemagazines tot e-zines, websites, evenementen en e-mail nieuwsbrieven.

Meer informatie over een eigen magazine?